Patarimai

Apie nebrangius skrydžius.

Trumpai:
Pigiausia yra skristi ten, kur pasirodo geros kainos (last minute, first minute, error fare ir pan.) ir savo kelionės laiką derinti prie tų pigiųjų bilietų, ir domininčių lokacijų, tuomet pasyviai paieškai galioja visokie blogai, kaip travelfree, fly4free, secretflying, flightdeals, holidaypirates ir pan. fb aktyvai, keliaujantys web blogeriai, draugai, randantys kažką įdomaus ir pasidalinantys.
Kitas variantas, kai yra konkrečios datos, arba ir konkrečios dominančios vietos – ieškoti patiems, t.y. realiai ieškoti per paieškos sistemas: Kayak, Momondo, SkyScanner, Greitai, googleflight, Azuon (puikus dalykas, bet jis tinka bent man pasiteisina tik Europoje). Kai supranti sistemą, galima tikrai puikių dalykų rasti, svarbu netingėti ieškoti ir susidėlioti maršrutą dalimis/gabalais.

O dabar plačiau…
Pvz. kątik ieškojau skrydžio Iran (Tehran) – Lietuva, Balandžio pabaigoje, kai yra kelios tinkamos datos 25, 26, 27, tai sistemos išmeta labai skirtingus sprendimus: Momondo sako 259€ su Ukrainos avialinijomis per KIE, pačios UIA psl. kaina ta pati. Skrendu.lt, greitai.lt – nieko gero, tik standartiniai sprendimai UIA, AEROFLOT, FINNAIR 300€ ir daugiau. Bet pvz. Momondo neįtraukia persėdimui WizzAir RyanAir pigių bendrovių skrydių. Bandom kitus variantus IKA-KBP (nes iš Kiev skrenda Wizz). Randu nepatogų iki Kievo už 99€ su Aegean Airlines per Athens su naktiniu laukimu iki ryto, taip pat yra ir tiesioginių už 150-160€ (UIA, Azerbaijan Airlines). Kainos vis dar nedžiugina, nes iki Vilniaus dar prisidės 30-45€. Taigi, bandom kitus variantus, kur iki Lietuvos galima pigiai atskirsti, tai, kaip taisyklė WizzAir ir RyanAir kryptys: London, Berlin, Warshava, Copenhaga, Olso ir t.t. Taip susirandu, kad visai padoriai gaunasi spkristi į London (Tehran-Kiev-London 140€), RyanAir tą pačią dieną skraidina už 19€ iki Vilniaus. Kadangi London yra planų pasisvečiuoti, tai galiu rinktis skrydį +1 ar +2 d., kainos esmingiau tas jau neįtakoja, nes RyanAir ir Wizz variantai tomis dienomis panašūs 19-28€. Kad gavosi pigu – nepasakysi, nes pilnas set’as Vilnius-Kiev-Tehran-Kiev-Vilnius gavosi apie 150€, nes pirkta tada, kai tik pasirodė akcijinė kaina ir dar nebuvo planų pasilikti ilgiau. Bet jeigu įvertinti standartinę paiešką, tai skirtumas akivaizdus – beveik 2x, nei aklai rinktis Tehran-Vilnius/Riga.
Turint laiko ir noro, galima kasdien šukuoti įvairias paieškos sistemas ir rasti dar geresnių variantų, bet paieškai paskirtas laikas mano požiūriu turi būti proporcingas sutaupytoms lėšoms. Neapsimoka sutaupyti 10-20€ ir ‘išleisti’ 100 val. tai paieškai

Azuon, kaip įrankis tikrai geras, pvz. šiuo atveju man aktualioms dienoms pažiūriu iš kur pigiausiai galiu atskristi į Vilnių ar Kauną ir tuomet jau iš Tehran ieškau tinkamo skrydžio į tą ‘tarpinę stotelę’.

Išvada tokia: patogus skrydis retai būna gera kaina, bet pasistengus, galima susidėlioti gana patogų maršrutą, įtraukti netikėtą miestą į kelionę jame likus nakvoti ir skristi kitą ar dar kitą dieną. Bet jei laikas konkrečiai riboja, tada belieka susirasti per kur patogiausia ir pigiausia skristi. Tam irgi reikia paskirti laiko, paieškoti. Naudotis tik viena sistema nėra efektyvu.

Ką dar vertėtų apgalvoti, ar pirkti bilietų komplektą su jungiamuoju skrydžiu, ar atskirai. Tarkim, UIA pardavinėja Vilnius-Tehran-Vilnius kaip jungtinį skrydį, lygiai taip pat, galima nusipirkti jį dalimis Vilnius-Kiev, Kiev-Tehran-Kiev, Kiev-Vilnius (arba net Kiev-Tehran, Tehran-Kiev), tai atveria šiek tiek daugiau universalumo ir galimybę keisti planus, bet kartu įveda rizikos, jeigu kažkuris skrydis bus atšauktas ar perkeltas ilgesniam, nei reikia persėsti laikui. Nusipirkus jungiamąjį skrydį Kiev-Tehran-Kiev, negalėsi pasinaudoti tik Tehran-Kiev dalimi, privalėsi skristi į priekį iš Kiev, tik tada galios antroji grįžimo atgal dalis. Neskrendi į priekį – naikina bilietą atgal. Tai nėra 100% visų avialinijų taisyklė, bet beveik visada tokios yra sąlygos. Todėl sugalvojus atirasti Tehran’e saveitę ar porą prieš tai atskiru atskrydimu, teks rūpintis ir išvykimo bilietais, o jeigu bilietai bus nupirkti atskirais elementais, jie visi galios. Įdomu ir tai, kad dažnai pirkti bilietus atskirai gaunasi pigiau, pvz.: Vilnius-Kiev-Tehran buvo brangesnis, nei Vilnius-Kiev ir Kiev-Tehran, nors tai yra tie patys reisai ir tos pačios avialinijos. Tiesiog netingėti pasitikrinti ir galbūt taip nesudėtingai susitaupyti kelioliką €.

Dar vienas tips’as yra pasitikrinti greta esančias datas. Jeigu acijoje buvo skelbta, kad kainos galioja tarkim liepos 18-28 d., tai pakeitus paiešką sistemoje, tikėtina atrasti panašią kainą ir 10-28 ar 21-28 datų skrydžiams, galbūt rasite net geresnį variantą.

Nemaža sėkmės dalis priklauso ir nuo greitos reakcijos, atsiradus pigiems bilietams jie nelauks savaitėmis, dažnai dingsta (ar pabrangsta) per valandą, o kartais ir kelioliką minučių. Mano geresni ‘grobiai’ gavosi: USA (Oslo-New York, Chicago-Berlin = 168€), India (iš/į Helsinki = 136€), Italy (Vilnius-Bari-Vilnius = 19€) ir kiti smulkesni grobiai. Kai avialinijos atidaro naują skrydžio kryptį – lauk gerų naujienų. Tokių naujienų, kaip tuoj pasirodantys RyanAir tiesioginis skrydis iš Lietuvos į Jordanijos sostinę – Amman. Šiuo metu ieškant pvz. per Skyscanner gauni kainą ˜430€, Momondo ˜470€. Brangu. Galima skristi per Izraelį/Tel-aviv ir toliau važiuoti autobusu, pereiti sieną ir vuolia – Jordanija. Gausis tikrai pigiau. Ir gavosi, taip prieš metus ir darėme. Bet RyanAir jau paleido skrydžius ir galima nusipirkti bilietus skrendant per Kiprą/Paphos už apie 150€ (pvz.: Kaunas-Paphos Kovo 29 d. 40€, porą dienų Kiprui, tuomet Paphos-Amman Balandžio 02 d. 17€, grįžti atgal Amman-Paphos Balandžio 11 d. už 32€ ir pasiekti Lietuvą Paphos-Kaunas Balandžio 12 d. už 51€). Į pakankamai egzotinį kraštą už 150€ nėra blogai, bet atsiradus tiesioginiam skrydžiui, manau bus galima suskraidyti gal dvigubai pigiau.

Sėkmės paieškose ir gerų skrydžių